sobota, 2 stycznia 2010

Za co karze Google tak zwane katalogi SEO?

Algorytmy wyszukiwarek oceniają wartość witryn między innymi na podstawie ilości i jakości kierujących do nich odnośników. Google do niedawna zalecało zgłaszanie witryny do dobrych katalogów takich jak Dmoz, Yahoo. Wskazówka ta została usunięta z wytycznych, gdyż była błędnie rozumiana jako przyzwolenie do zgłaszania witryny do wszelkich możliwych katalogów stron oraz jako zachętę do tworzenia niskiej jakości katalogów, których jedynym celem jest ułatwienie pozycjonowania.

Co łączy niskiej jakości katalogi stron tworzone przez pozycjonerów dla pozycjonerów? Dlaczego tak często popadają w niełaskę Google?
  • Katalog tworzony z myślą o pozycjonerach i reklamowany dla pozycjonerów.

    "100% seo friendly", "linki w naszym katalogu poprawią pozycję Twojej strony" oraz inne podobne manifesty i deklaracje dają do zrozumienia, że prawdopodobnie mamy do czynienia z witryną służącą manipulacji wynikami wyszukiwania.

  • Zgłaszający może ustalić dowolny tytuł lub dodać linki w opisie.

    Najpowszechniejsza właściwość seo katalogów. Oczywista próba manipulacji wynikami wyszukiwania.

  • Wymaganie długich opisów.

    Kolejna popularna wspólna cecha katalogów SEO. Niektórzy webmasterzy sądzą, że długie opisy poprawią pozycję i ocenę katalogu przez algorytmy. W efekcie zmusza się zgłaszających strony do produkowania bezsensownych i całkowicie nieprzydatnych opisów stron.

  • Słaba moderacja lub brak moderacji w ogóle.

    Jeżeli do katalogu może dostać się praktycznie każda witryna, to w perspektywie czasu taki katalog stron staje się farmą linków.

  • Niewłaściwa "konserwacja" lub jej brak.

    Katalog stron, który zawiera znaczący procent niedziałających linków, może być uznany za witrynę niskiej jakości. Dlatego ważne jest aby okresowo przeprowadzać sprawdzanie wszystkich odnośników.

  • Sprzedaż linków sponsorowanych.

    Sprzedaż linków reklamowych, które przekazują PageRank jest poważnym naruszeniem wytycznych Google.

  • Wymagany link zwrotny lub opłata jako obowiązkowy warunek przyjęcia wpisu.

    Jeżeli katalog wymaga linku zwrotnego, to najzwyczajniej manipuluje w celu zdobycia linków. Obowiązkowa opłata za dodanie wpisu nie różni niczym od sprzedaży linków.

  • Promocje łączone.

    Część webmasterów oferuje zgłoszenie jednym formularzem witryny do ich kilku lub kilkunastu SEO katalogów.
Literatura i odnośniki:
  1. What Makes a Good Web Directory, and Why Google Penalized Dozens of Bad Ones
  2. Kilka słów o katalogach
  3. What types of directories are seen as sources of paid links?
  4. Matt Cutts Tells Us Which Web Directories Can Impact Your Search Rankings

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz